In het najaar van 2014 verzorgden wij een corporate magazine voor de Van Klei Groep. Dit toonaangevende bedrijf is actief met import en distributie van autobanden en (lichtmetalen) wielen. In het fraaie magazine kwamen de bedrijven die onder de Van Klei Groep vallen én enkele klanten uitgebreid aan bod. Het resultaat is een gevarieerd magazine voor een veelzijdig bedrijf.
Bijzonder aan het magazine van de Van Klei Groep is dat het tweetalig is. Aangezien Van Klei ook actief is in Franstalig België zijn de teksten zowel in het Nederlands als Frans afgedrukt.
Algemeen directeur Bart de Smalen: “Ik had met Barry Reede van Great Magazines al meerdere keren over het plan om een eigen blad uit te geven gesproken en op een gegeven moment hebben we het gewoon waar gemaakt. Uiteindelijk bleek het een leuk proces te zijn, grappig om dat eens mee te maken. Het bijzondere concept van Great Magazines pakte goed uit: de adverteerders wilden graag meewerken. Zij zagen de kracht van het wederzijdse belang gelijk in.”
Met het magazine wil De Smalen een breed publiek aanspreken: “We verspreiden het onder onze eigen bedrijven, onder klanten én ook onder prospects. Daarom hebben we de complete groep gepresenteerd. Met zo’n mooie glossy kom je toch beter onder de aandacht. Een blad blijft liggen op een bureau en dat pak je nog eens om te lezen. Een digitale uiting is veel vluchtiger.”