Toen eigenaren Ton van der Tol en Frank Keijzer in 1996 het besluit namen om exclusief EFAFLEX-vertegenwoordiger op de Nederlandse markt te worden, had het merk een handvol snelroldeuren in de collectie. 25 jaar later zijn dit er meer dan zestig. Zo zijn er extreem energiezuinige roldeuren voor vriesruimtes, maar ook speciale stof- of vochtbestendige roldeuren.
Jorick Brouwer, marketingmanager bij EFAFLEX, vertelt: ‘We blijven ons onderscheiden met specialistische, marktgerichte innovaties. Hierin speelt ook service een belangrijke rol. Onze verkopers zijn pas tevreden als ze de allerbeste oplossing voor een klant hebben gevonden. En onze monteurs worden tijdens de interne opleiding niet alleen getraind op kennis, maar ook op klantgerichtheid.’
Het maakt dat EFAFLEX Nederland al 25 jaar een voortrekkersrol speelt. Het leek Brouwer mooi om dit te vieren met een speciaal jubileummagazine. ‘Het moest een verrassing zijn voor de eigenaren’, legt hij uit. ‘Dus we hebben de komst van de tekstschrijver en fotograaf met een smoesje aan ze verklaard. Des te bijzonderder is het als ze straks een prachtig, glanzend magazine in handen hebben. Een eerbetoon aan EFAFLEX en een eerbetoon aan het harde werk dat de eigenaren de afgelopen kwart eeuw hebben verricht.’