Autohopper-oprichters Steven Donselaar en Mark Dekker hadden een visie: autoverhuur in kleinere gemeenten. Ze zagen de markt veranderen, met verhuurbedrijven die wegtrokken uit kleine plaatsen en zich vestigden in grote steden. Dit terwijl mensen in dorpen ook behoefte hadden aan flexibele mobiliteit.
De mannen bedachten een shop-in-shopmodel voor lokale, automotive-gerelateerde ondernemingen. Deze franchise-oplossing behelst korte lijnen, een duidelijke uitstraling en zoveel mogelijk transparantie voor de klant. Wat begon bij één autobedrijf in Harderwijk, groeide in een kleine tien jaar tijd uit tot de autoverhuurder met de meeste locaties van Nederland.
Dat maakte dit een mooi moment om het verhaal van Autohopper op papier te zetten. Annick Tielbeke is bij Autohopper verantwoordelijk voor de marketing. Ze verklaart de keuze voor een magazine: “We hebben hiervoor gekozen omdat we trots zijn op wat we hebben bereikt en dit willen delen met zowel bestaande als nieuwe franchisepartners en relaties.”
Het eindresultaat is een magazine over de geschiedenis van het bedrijf, maar ook over de mensen die op dagelijkse basis voor het succes zorgen. En over de toekomst, want Autohopper blijft vooruitkijken en nieuwe groeimogelijkheden zoeken. Annick kijkt tevreden terug op de samenwerking met Great Magazines: “Ze dachten goed mee en waren flexibel. Het was heel fijn dat ik bij vragen altijd snel een reactie kreeg.”